SUBSTANTIA. An International Journal of the History of Chemistry

Substantia is an open access peer-reviewed academic international journal focusing on experimental and theoretical works in all fields of Chemistry. We accept manuscripts concerning traditional perspectives as well as innovative and synergetic implications of Chemistry. Interdisciplinary contributions are particularly welcome.

The Journal is edited by the Department of Chemistry "Ugo Schiff" of the University of Florence and published by Firenze University Press.

Journal Official Web Site

Substantia è una rivista accademica internazionale peer-reviewed in regime open access che tratta studi sperimentali e teorici in tutti i campi della Chimica. La rivista pubblica manoscritti inerenti sia prospettive tradizionali che implicazioni innovative e sinergiche della Chimica con altre discipline. I contributi interdisciplinari sono particolarmente benvenuti.

La rivista è edita dal Dipartimento di Chimica "Ugo Schiff" dell'Università di Firenze e pubblicata dalla Firenze University Press.

10.10.2023